فلش موبایل و تبلت

فروشگاه اینترنتی فایل فلش انواع گوشی موبایل و تبلت اصلی و چینی ، رام تست شده به همراه آموزش حل مشکل ، نقشه شماتیک و برد

فلش موبایل و تبلت

فروشگاه اینترنتی فایل فلش انواع گوشی موبایل و تبلت اصلی و چینی ، رام تست شده به همراه آموزش حل مشکل ، نقشه شماتیک و برد

طبقه بندی موضوعی

واژه فلش کردن چیست ؟! تعاریف و مسائل کلی:اگربخواهیم به طور ساده توضیح دهیم،  گوشی موبایل دارای یک ایپرام (EEPROM) که به صورت یک آی سی فلش است میباشد که در حقیقت حکم هارد گوشی را دارد وکلیه اطلاعات گوشی از قبیل فریمور و تنظیمات و غیره روی آن ذخیره میشود. فریمور(Firmware) هم میتوان گفت که حکم سیستم عامل یا همان ویندوز گوشی را دارد. ارتقای فریمور در اکثر گوشی ها در حالت عادی به صورت نرم افزاری وجود دارد یعنی اینکه به راحتی گوشی را به مد اپدیت می برید و از طریق پورت سریال یا USB فریمور خود را بایک ورژن بالاتر ارتقا میدهید.اما در صورتی که خود فریمور شما حالا به هر دلیلی آسیب دیده باشد یا گوشی به هر دلیلی روشن نشود و یا نتواند کار عادی خود را انجام دهد دیگر قادر به نوشیتن روی ایپرام از طریق خود فریمور نیستید و باید به صورت سخت افزاری روی ایپرام فایل فلش را بریزد. فرق فلش و فریمور هم در اینست که فلش شامل تمامی اطلاعات روی ایپرام است اما فریمور فقط خود قسمت سیستم عامل است. به عنوان مثال در کامپیوتر اطلاعاتی بر روی بایوس وجود دارد که ارتباط دهنده بین اجزای مختلف کامپیوتر است و تنها در صورتی که کامپیوتر به درستی بوت شود شما قادر به ریختن ویندوز و پارتیشن بندی و … هستید و اگر کامپیوتر شما به درستیبوت نشود هیچکدام از این کارها را نمیتوانید بکنید. در موبایل قسمت بوت و فریموربا هم بر روی آی سی فلش (همان ایپرام) قرار دارند و آن را در اصطلاح فلش (فایل فلش) می گویند. اگر گوشی ما به درستی بوت نشود باید آن را در اصطلاح فلش کنیم یعنیبدون دخالت خود گوشی به صورت سخت افزاری مستقیما بر روی ایپرام (یا همان هارد گوشی) فایل فلش (که شامل تمامی اطلاعات گوشی است) را منتقل کنیم تا گوشی عین روز اول شده و بتواند بوت شود و زندگی را از سر بگیرد!(در کامپیوترهای قدیمی هم اگر می خواستیمبایوس مادربرد را ارتقا بدیم باید مستقما روی ایپرام آن به وسیله دستگاه هایی که شبیه به همین باکس ها بودند مینوشتیم) خب حالا میدانیم که چرا وقتی وقتی گوشی را فلش میکنیم اطلاعات قبلی آن (شامل تلفن ها و اس ام اس ها و عکس و فیلم و آهنگ و کلا هر چه که روی گوشی ذخیره شده است) پاک میشود ولی وقتی آن را آپدیت می کنیم معمولا اطلاعات ما از دست نمیرود.

چگونه گوشی ها فلش میشوند؟به وسیله باکس ها که از طریق یک درگاه (در مدل های خیلی قدیمی درگاه های سریال و درمدل های معمول فعلی بازار از طریق USB) با کامپیوتر مرتبط هستند. نرم افزار خاص باکس فایل فلش را در اختیار باکس قرار می دهد و آدرس دهی های مربوطه را هم انجام میدهد. ضمنا باکس از طریق یک اینترفیس با گوشی مرتبط میشود که این اینترفیس برای هر سری از گوشی ها متفاوت است اما معمولا یک سری از گوشی های درای سخت افزار مشابه دارای اینترفیس یکسان هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی